dinsdag 7 mei 2013

1 Jaar About Food And Fashion!!


Jeeeeej!! About Food And Fashion bestaat 1 jaar!!

...en staat nog steeds overeind!
Dat had ik zelf nooit gedacht. Nog steeds ben ik superblij met mijn blog en met de lieve lezers. En gelukkig vinden mijn lezers het ook nog steeds leuk genoeg om te blijven lezen!
Eerlijk is eerlijk: het wordt wel steeds moeilijker om elke dag te bloggen. Je moet namelijk steeds nieuwe recepten blijven koken. En vaak uit eten gaan, shoppen en kookboeken lezen. (heel vervelend allemaal, ahum) Maar in je eentje is dat soms best lastig om vol te houden.. en kostbaar.
Gelukkig is mijn lieve vriend nog steeds gewillig proefkonijn (letterlijk!).

In het begin was 'kiezen tussen fashion en food onmogelijk'. Die uitspraak kwam voort uit de keus of ik een studie Modestyling of Foodstyling zou gaan volgen. En nog steeds zou ik niet kunnen kiezen. Ik ben er dan ook niet aan begonnen.
Maar al bloggend kwam ik er achter dat ik het bloggen over eten vele malen leuker vind. Het is er dan ook ingeslopen dat de posts over food eigenlijk gewonnen hebben van de posts over fashion.

Ik legde mijzelf culinaire uitdagingen op en maakte hier een lijst van. Ik heb er al heel wat waargemaakt! Deze lijst hou ik wel lekker geheim om mezelf geen verplichting naar de buitenwereld op te leggen.

Een streven is om mooiere en professionelere foto's te maken. Misschien volg ik ooit eens een workshop of cursus.

Hieronder een resuméetje van de meest gelezen, het makkelijkste, de lekkerste recepten, de beste restauranttip en het mooiste kookboek van afgelopen jaar!


Top 3 meest gelezen recepten

1. Jullie vonden het beenhammetje in honing-mosterdmarinade het leukst. Dat recept wordt het meest gelezen. En dan te bedenken dat ik het er eerst niet op wilde zetten. Ik vind het zo 'gewoontjes' en eenvoudig. Blijkbaar vinden de lezers dit niet. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2013/01/beenhammetje-met-honing-mosterd-marinade.html

2. Op de tweede plaats staat de worteltaart met cream cheese frosting. Eigenlijk ook een heel klassiek recept. En blijkbaar ook een heel populair recept. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2013/01/worteltaart-met-cream-cheese-frosting.html

3. Op de derde plaats staan de warme gebakken wafels. Met het recept van de buurvrouw, de echte ster in wafelbakken! En ja, die wafels zijn echt heerlijk. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2012/10/versgebakken-warme-wafels.html

Het makkelijkste recept

Het makkelijkste recept is toch echt de pasta met spekjessaus. Natuurlijk zijn er nog veel meer makkelijke receptjes voorbij gekomen, maar dit zijn voornamelijk bijgerechten. Deze pasta is een volwaardig gerecht en kan binnen 10 minuten op tafel staan. Het is goedkoop en je hebt weinig ingrediënten nodig. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2013/04/de-makkelijkste-pasta-ooit-met.html
Oke, dan toch nog een bijgerechtje voor de vega-vrienden onder ons: de camembert uit de oven. Makkelijker dan dit bestaat er echt niet. Toch is het waardig genoeg om als voorgerecht te dienen tijdens een etentje. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2012/10/fijn-voorafje-camembert-uit-de-oven.html

De echte aanraders, die je echt moet proberen (mijn favorieten)

1. Op de absolute eerste plaats mijn tarte au citron. Van deze taart blijf je dooreten. Natuurlijk is het - nog zachte - meringuelaagje mierzoet, maar de citroenvulling is heerlijk friszuur. En bij elk hapje ben ik gelijk weer terug in Parijs, waar ik deze taart heel vaak at. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2013/01/tarte-au-citron.html
2. De tweede plaats is voor de turkse kaassigaartjes. Ook hier blijf je van dooreten. Deze snack kun je makkelijk in voren maken en invriezen. Als ze de diepvries halen. De smaak is authentiek en eigenlijk zijn ze heel simpel te maken. Zie de how to. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2012/07/turkse-kaassigaartjes-met-knoflooksoep.html


3. Op de derde plaats de lekkerste kippensoep ooit: Thaise kippensoep.De diversiteit aan smaken in deze soep is zo mooi. Hij is pittig, zoet en zuur tegelijk. Echt comfort food!http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2013/04/de-lekkerste-soep-ooit-thaise-kippensoep.html


4. Op de vierde plaats een klassiekertje die ik bij de meeste feestelijkheden even snel op tafel tover: makkelijke scones. Binnen no time klaar. Heus, binnen een kwartier kun je ze op tafel hebben. En de smaak van een verse scone met verse slagroom en jam is werkelijk onovertroffen. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2012/10/english-scones.html

5. De vijfde plaats is voor gnocchi met groene asperges. Pas geleden ontdekte ik hoe lekker gnocchi is. En dit lentegerechtje is zo puur, met wat gegrilde asperges en rauwe ham. De smaak is zo heerlijk. Dit zou ik zo in een restaurant bestellen. Want zo smaakt het ook. http://aboutfoodandfashion.blogspot.nl/2013/04/heerlijk-lentegerechtje-groene-asperges.html


Beste restauranttip
Het is jammer dat het toevallig een all you can eat restaurant is en niet een of ander bekend sterrenrestaurant, dat tot de verbeelding van elke foodie spreekt, maar bij dit restaurant eet je gewoon de lekkerste sushi, teppanyaki, tempura en drink je de lekkerste saké en pruimenwijn. Het is restaurant Kokusai in Amstelveen. Waar je ook nog eens in een superleuk design-interieur zit.
Mijn mooiste kookboek van afgelopen jaar
Mijn kookboekenverslaving zorgde ervoor dat ik er best weer wat gekocht heb. Het mooiste boek dat ik kocht was Winter In The Alps van Manuela Darling Gansser. Dit is een food-and-travel boek. Niet alleen maar recepten dus. Erg leuk om te lezen, met authentieke streekgerechten uit Noord-Italie en Zwitsterland. De fotografie is ook prachtig in dit boek.




Eigenlijk zou ik nog meer lijstjes kunnen maken: het lekkerste toetjevega-gerecht of het minst lekkere wat ik maakte. Of wat dacht je van het gezondste, mooiste of het moeilijkste?
Dat doe ik nu even niet, lees lekker zelf door de oude recepten en oordeel zelf.

We gaan op naar nog een jaar vrolijk doorbloggen. Hopelijk met nog meer lezers!

En jullie mogen gerust reacties achterlaten of mailen. Ideetjes en tips en ervaringen van mijn lezers zijn altijd welkom.

Have lots of cooking fun! Net als ik.

En morgen is er gewoon weer een fijn nieuw receptje op het blog.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten