maandag 12 november 2012

Reis om de wereld in 80 gerechten

Dit boek kreeg ik bij de verlenging van mijn Jamie Magazine abonnement.
Ik heb het eindelijk uit.
Het is een origineel boek, dat de reis uit het bekende boek van Jules Verne uit 1873, 'Reis om de wereld in 80 dagen' volgt.

De reis die Philleas Fogg, de hoofdpersoon in het boek maakt, is de rode draad in dit boek, vergezeld met leuke gerechtjes die de auteur van dit boek ooit at of fotografeerde. David Loftus is namelijk de food-fotograaf van onder andere Jamie Oliver en andere topchefs. Zijn herkenbare stijl is dan ook terug te vinden in vele kookboeken.

Bij elk land of werelddeel worden een aantal recepten gegeven die betrekking op hebben op dat land.
Zo nu en dan worden er fragmenten van het originele verhaal getoond, wat erg leuk is.
Met mooie illustraties die zo uit het echte boek uit 1873 lijken te komen.

Het begint in Londen, waar de weddenschap om de wereld rond te reizen in 80 dagen, wordt afgesloten. Daarna volgen Europa, Egypte en het Midden-Oosten, India en Azië, Amerika en de Atlantische Oceaan over. De reis eindigt weer in Groot Brittanië.
Er staan heel variërende recepten in, van moeilijk tot makkelijk, van hartig tot zoet, van verscheidene topchefs en een enkele van David Loftus zelf.

Leuk boek om cedeau te geven.
Ga ik er zelf uit koken? Hm, ik weet het niet. Hoewel ik wel een aantal leuke dingen gezien heb..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten