woensdag 21 november 2012

Amerikaanse kerst-spices - voor in alles

Afgelopen weekend was ik bij Intratuin. Daar is het al volop kerst, gezellig! 

Daar raak je pas geinspireerd voor de feestdagen!
Met de fantastisch opgemaakte eettafels en nagebootste huiskamers, helemaal aangekleed in de kerst 2012 stijl. Dat ze toch elk jaar weer wat nieuws kunnen verzinnen verbaast me elke keer weer.

De Intratuin waar wij waren  (in Amersfoort) had een kook-/ delicatessenafdeling. Er waren speciale theesoorten, mooie theedozen, speciale olijfoliën, kruiden, Italiaanse koekjes, een bakafdeling en kookboeken. Heerlijk om daar rond te snuffelen! De serviezen en accesoires waren leuk en er waren schattige cadeaupakketjes.


Ik spotte er deze kruiden, de Cider Spices van het Amerikaanse merk Aspen Mulling.

Het komt uit Aspen, in Amerika, het bekende (jet-set) ski-oord. Daar werd de warme drank in de jaren '70 in een restaurant verkocht. De grote vraag naar het recept van de kruidenmix bleek genoeg reden om de kruidenmix in de kleine melkpakjes los te verkopen.

Je kunt er thee, (warme) wijn, desserts en koekjes smaak mee geven.

Bij Intratuin waren er twee smaken te koop, ik kocht de Original Blend en thuis probeerde ik het uit.

De geur is kaneel - kruidnagel en best sterk. Ik deed een schepje door mijn thee. De smaak was wel oké, maar een beetje te sterk voor mijn smaak. Dat komt door de kruidnagel. Mijn vriend vond het wel lekker.

Binnenkort zal ik er gluhwein van maken en misschien nog koekjes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten