dinsdag 6 november 2012

Op zijn Duits; currywurst met kruidenkaas-zuurkool


Altijd als we in Duitsland zijn kan ik het niet weerstaan om een currywurst te nemen. Zo lekker!
's Zomers met een koude, kruidige Warsteiner, in de winter met een gluhwein. Thuis maak ik ze ook wel eens, dan maak ik er een 'Duitse feestje' van, compleet met een lekkere koude Warsteiner! (my favorite

Oké, origineel Duits kun je de zuurkool met kruidenkaas niet noemen. Ik pikte het ideetje op toen we ergens uit eten waren. Ik proefde toch echt kruidenkaas met uiensmaak door mijn zuurkool. Goed idee, vond ik.

Beide zijn supereenvoudig te maken;

Nodig
braadworsten
flesje currysaus
kerriepoeder
boter om in te bakken

zakje (wijn)zuurkool
appelsap
kruidenkaas met ui (Philadephia of Cantadou)

suggestie voor erbij:
aardappelgratintorentjes (diepvries of zelf maken)
of aardappelpuree

Laat de zuurkool uitlekken in een zeef en doe in de pan. Giet appelsap er overheen, genoeg dat het onder staat. Verwarm ongeveer 15 minuten.

Laat uitlekken in een zeef. Roer de kruidenkaas met ui er doorheen.

Bak ondertussen de braadworsten met de boter in een koekenpan. Eerst aanbakken aan alle kanten, steeds omdraaien dus. Daarna het vuur lager en deksel er op om te garen.

Verwarm de currysaus in de magnetron. Snijd de braadworsten in plakjes en overgiet met currysaus. Bestrooi rijkelijk met kerriepoeder.

Ook heerlijk als snack bij de film!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten