zondag 2 maart 2014

Restauranttip: Arabesque in Hoofddorp

 


Afgelopen week at ik met een groepje vrienden in een Midden-Oosters restaurant in Hoofddorp.

Na voorafgaand research blijkt dat dit restaurant in de top 5 Libanese restaurants van Nederland staat. Whatever top 5 that may be. Maar oke, een top 5 is toch een top 5, dus zal het hier wel goed zijn.

Ik arriveer wat laat, vanwege de moeilijke parkeermogelijkheid. Bovendien rij ik de afslag straal voorbij, waardoor ik een ommetje Hoofddorp als bonus krijg.
Maakt niet uit, ik ben nog op tijd..

Eenmaal binnen ziet het restaurant er nieuw en modern uit. Niets mis mee!

De bar ziet er mooi uit (net als het personeel) en ze staan al uitgebreid te grillen, waardoor de rokerige lucht mij tegemoet komt. Dit doet mij direct aan mijn reis door Egypte denken, maar dat ter zijde. De geur is in ieder geval authentiek.

Knappe, (Libanese?) jongens bedienen ons en bemoeien zich verder nergens mee. Niks opdringerig of gespeelde gastvrijheid. Erg prettig, vind ik.

De helft van mijn groepje kiest een hoofdgerecht met vlees/ couscous en de andere helft kiest voor het mazza-menu, een menu dat een greep uit de vele voorgerechtjes voorzet. Ik ook. Hoewel de tajine mij ook aanspreekt.

Ik verwonder mij over de smaken van de heerlijke dipjes die wij bij het platbrood krijgen.

Dit smaakt erg authentiek en hier kan ik van door blijven eten. Hier word ik echt blij van. Zo lekker! 
Eerlijk gezegd zijn de namen van de verschillende gerechtjes mij ontgaan vanwege de drukte aan onze tafel. Shame on me, ik eet dingen waarvan ik niet weet wat ze zijn, maar ik besluit een volgende keer wanneer ik hier kom alles uitgebreid te vragen.

De smaken zijn intens en alle dipjes hebben een andere bijzondere smaak.

De foto's die ik tussendoor van al het lekkers maak, worden helaas te donker (double shame on me, nu heb ik ook niks te tonen).

De hoofdgerechten zoals de mixed grill en kebabs zien er ook heerlijk uit en zijn een succes volgens iedereen.

Ik ontdek dat er achterin de zaak lange, lage banken met Oosterse kleden voor de moderne, met stone-panels beklede muren staan staan. Hier kun je bijvoorbeeld een waterpijp roken.
Het ziet er echt zo gezellig uit! Hier zie ik mijzelf al met mijn lief chillen na een middagje shoppen. Compleet met wijntje en mazza erbij...

En hoe later het wordt, hoe drukker. Het is een dinsdagavond, maar langzaamaan stroomt het hier vol met groepjes jonge mensen die lekker loungen in de hoekjes. Die stelletjes hadden dezelfde gedachten als ik, blijkbaar.
I like!



Iedereen ziet er gelikt uit, alsof het een uitgaansavond is.

Was ik altijd al op zoek naar een goed, modern Midden-Oosters restaurant, nu heb ik hem gevonden.

Ik vind het een absolute aanrader.

Je vindt restaurant Arabesque in Hoofddorp, Kruisweg 1033 A en op de website



 
Bekijk ook onze nieuwe website: www.aboutfoodandfashion.wordpress.com !
Wat vind jij er van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten