woensdag 5 maart 2014

Pasta met paddenstoelen-roomsaus




Laatst ontving ik de truffel-lintpasta van  Nicolas Vahe in het testpakket van Leeff. (lees hier)

Hartstikke leuk die truffelpasta, maar wat moest ik er in hemelsnaam voor saus bij maken?

Na even snel googlen kwam ik op het idee om er een paddenstoelensaus bij te maken.

Die lekkere, aardse smaak (zoals ze altijd zeggen, ik vind het zelf altijd een raar/ vies idee wanneer ik aan aarde denk) gecombineerd met een pittig uitje is altijd een succes. Dus zoiets moest het worden.

Ik snel aan de slag met een heel bos aan paddenstoelen en een bos truffelpasta erbij.
Het resultaat was heerlijk! Deze saus kan natuurlijk met elke pasta die je wilt. Ook die zonder smaakje.

Nodig
500 gr gemengde paddenstoelen

1 ui, gesnipperd
2 tenen knoflook, gesnipperd
100 ml witte wijn
200 ml slagroom
100 ml groentebouillon
bieslook
peterselie

pasta
Parmezaanse kaas
truffelolie

Snij 2/3 van de paddenstoelen klein. De overige paddenstoelen in plakjes.

Verhit olie in een pan en fruit de ui samen met de knoflook aan.
Daarna de paddenstoelen erbij.

Laat een paar minuten bakken, totdat de paddenstoelen zacht worden.

Doe nu de wijn, bouillon en slagroom erbij en zet het vuur hoger. Als de saus begint te koken, draai het vuur lager. Laat de saus inkoken. Hij wordt na een minuut of 20 wat dikker.
Breng op smaak met zout, peper, bieslook en peterselie.

Kook ondertussen de pasta.

Meng vervolgens de saus door de pasta.

Garneer met Parmezaanse kaas en besprenkel met wat truffelolie (als je hebt! weglaten mag ook).

Ik deed er geroosterde tomaatjes uit de oven bij.
Laat hiervoor een handje tomaatjes met wat olijfolie en rozemarijn een minuut of 25 in de oven roosteren. Zet de oven hoog, op 200 graden.


Wat vind je van ons nieuwe blog www.aboutfoodandfashion.wordpress.com  ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten