woensdag 26 maart 2014

De lekkerste taco's (ooit!) uit de oven



Laatst werd ik door mijn broertje en zijn vriendin uitgenodigd om te komen eten. Het zou een 'Mexicaans' avondje worden. Yay, I like!

En tot mijn verbazing dook hij de keuken in en fabriceerde hij allerlei lekkers. Zonder te strubbelen, klagen, of zakjes en pakjes open te maken! 
Hm, zo ken ik hem niet. Wat is er met hem gebeurd?

Nou, het blijkt dat hij het eindelijk snapt; ingrediënten + moeite = lekker eten!
Hij heeft er echt plezier in. Daar word ik nou blij van!
En ik had er ook plezier in, want de taco's die hij maakte waren de lekkerste taco's die ik ooit gegeten had.

Ik ontfutselde hem voor de verandering het recept en dook zelf ook de keuken in.

Echt een aanrader deze taco's, hier blijf je van dooreten!

Oja, en vrijdag vertelde hij dat hij een 'tarte tatin' zou maken. Ben benieuwd...

Nodig

1 rode ui, gesnipperd
2 tenen knoflook, gesnipperd
1 rode peper
1 el komijnpoeder
1 el kaneel
400 gr gehakt
3 tomaten
400 gr kidneybonen uit blik
200 gr mais uit blik
1 el tomatenpuree
8 tacoschelpen
geraspte kaas
creme fraiche
1 bosui
olijfolie

Halveer de rode peper in lengte en verwijder de zaden. Snij vervolgens in ringetjes.

Verhit olijfolie in een koekenpan en fruit de ui, knoflook en rode peper ongeveer 2 minuten.
Voeg het gehakt toe en maak klein met een vork.
Voeg de kruiden toe. 

Snij de tomaten in blokjes.
Giet de maiskorrels en kidneybonen af en voeg toe aan het gehakt, samen met de gesneden tomaten en de eetlepel tomatenpuree. Voeg peper en zout toe.

Laat een aantal minuten koken op laag vuur en proef of de smaak goed is.
Omdat ik van sterke smaken hou, voegde ik van alle kruiden wat extra toe.

Verwarm ondertussen de oven voor op 200 graden.

Vul de tacoschelpen met het gehakt en doe op elke schelp een schepje creme fraiche en wat ringetjes bosui. Leg de schelpen in een ovenschaal en bestrooi het geheel met kaas.

De taco's gaan nu de oven in voor ongeveer 10 minuten, tot de kaas gesmolten is.

Serveer de taco's met extra creme fraiche en guacamole.

Voordat ze de in de oven gingen
Meanwhile, back in the '80ies... een mini broertje & ik

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten