maandag 24 maart 2014

Banana-cheesecake met oreo-koekjesbodem




Zoals ik eerder al vertelde, mislukte mijn complete menu van vorige week zondag.

Nou ja, mislukken is niet het juiste woord. Het smaakte gewoon niet zoals we verwachtten.

De banana-cheesecake was veelbelovend, helemaal met het caramel-dadelsausje erbij.

Ik ben er achter gekomen dat natuurlijke banaan gewoon niet zo lekker is als kunstmatige bananen-aroma. 
Denk aan een bananen-milkshake uit eigen keuken; die smaakt nooit zo lekker als wanneer je hem bij de snackbar haalt. Vind ik niet tenminste!

Dus bedenk dat je makkelijk bananen-aroma aan deze taart kunt toevoegen. Dat adviseer ik ten zeerste.
Dan krijg je tenminste een lekkere bananensmaak. De lekkere bananensmaak die aan mijn taart ontbrak. Dan heb je een super taartje!


Zo maak je hem;

Nodig
1 pak oreokoekjes
40 gr boter
3 bananen
sap van 1/2 citroen
2 eieren
250 gr monchou
50 gr suiker

evt bananen aroma, een paar druppels

springvorm van 20-22 cm

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Verkruimel de koekjes en doe in een keukenmachine. Laat draaien tot er kruimels ontstaan. Smelt de boter en doe bij de koekkruimels. Laat nog een keer draaien in de keukenmachine.

Vet de springvorm in. Doe de koekkruimels er in en druk goed aan met je hand.
Zet in de oven laat een minuut of 10 bakken.

Haal de bodem uit de oven en draai de oven lager, naar 140 graden.

Doe de bananen, het citroensap, de eieren, de roomkaas, suiker en eventueel het bananen aroma in de keukenmachine en meng goed tot een vloeibare substantie.

Giet het bananenmengsel in de springvorm en bak de taart 45 minuten. Controleer even of de taart goed gestold is, laat anders nog een paar minuten langer bakken.

Haal de taart uit de oven en laat volledig afkoelen, minimaal een uur.

1 opmerking:

  1. Kun je de boter vervangen voor kokosolie?
    En de suiker eventueel voor een gezonder alternatief? (dadels?)

    BeantwoordenVerwijderen