maandag 11 februari 2013

Het Valentijnsdiner deel 2: Spaghetti frutti di mare


Deze heerlijke en makkelijke spaghetti maak ik al jaren. Ik vind hem echt feestelijk en goed genoeg voor het Valentijnsdiner.
Je kunt er voor kiezen om diepvrieszeevruchten te gebruiken, of een bakje verse.

Nog leuker, maar wat duurder is het om de zeevruchten zelf samen te stellen en ze bij de visboer te halen!

De foto heb ik overigens van internet geleend, omdat ik de laatste tijd geen spaghetti frutti di mare heb gemaakt en om tot Valentijnsdag te wachten, zou ik jullie onthouden van dit geweldige recept.

Nodig voor 2
spaghetti
blik gepelde tomaten
1 teen knoflook
gemengde zeevruchten ong. 300 gram
handje diepvriesdoperwtjes
peterselie

Zet water op voor de spaghetti.
Snijd de knoflook fijn. Verhit wat olijfolie in een koekenpan en doe de zeevruchten erbij. Voeg na een minuut of twee het blik gepelde tomaten, de doperwten en knoflook toe en maak de tomaten stuk met de pollepel.
Proef even of er peper en zout bij moet.

De zeevruchten geven veel smaak, waardoor je verder niets hoeft toe te voegen! Very Italian, waar ik dit recpet ook geleerd heb.

Meng de spaghetti door de saus en bestrooi met wat peterselie. Bestrooi absoluut niet met kaas. Dit is volgens de italianen een grote NO-NO.

Je kunt eventueel wat schelpdieren zoals venusschelpjes of mosselen toevoegen en deze langs de rand van het bord leggen. Dit staat mooi en luxe!

Lekker met een stevige, Italiaanse rode wijn of deze van Grape District; de Pillar Box Red (Cabernet Sauvignon, Merlot, Syrah). Van deze wijn word je blij! Hij combineert heerlijk bij tomatengerechten.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten