donderdag 6 september 2012

Mini-Delicious voor kinderen (zó leuk)

Gisteren lag de nieuwe Delicious weer op de deurmat, jippie!
De cover is deze maand prachtig en het thema is Italië. Maar er zat een verrassing bij; een mini Delicious, voor mini-koks.
Juist, de mini Delicious is speciaal voor kinderen en hij is zoó ontzettend leuk. Het was genieten toen ik hem doorlas.
Het is dus speciaal geschreven voor kinderen en basics worden uitgelegd. Er staan ‘simpele’ gerechtjes  in en ik betrapte mijzelf er op dat ik de receptjes ook wel erg leuk vind om te maken. Lekker simpel!
Minimagazine van Delicious

Wonderkind
In het mini-magazine worden een aantal kinderen geïnterviewd en mijn mond viel open van verbazing. Wat een wonderkinderen zijn dit. (denk Masterchef voor kinderen)
Zo kan het dus ook! Doe mij ook maar zo’n kind, geweldig. Het feit dat zo’n kind alleen al geïnteresseerd is in eten en koken zegt al veel over het kind. Zo kom je ze niet vaak tegen.
Bijvoorbeeld dit kind:  Emile van 11 maakt het liefst sushi en brood. Hij heeft een eigen volkstuintje en kweekt onder meer sla, rucola, bonen, bieten, radijs, waterkers en wortel.
Hij vist graag en heeft een vis schoongemaakt. Hij vindt zalmforel lekkerder dan gewone zalm en lust zelfs oesters (!)
Ik verbaas me over het feit dat hij überhaupt het verschil weet tussen de zalmforel en zalm en dat hij weet wat rucola en waterkers is. Geweldig dit. Ik ken kinderen die al iets ouder zijn en niet eens weten wat boerenkool of bloemkool is, (heel frustrerend zulke ignorant kinderen) of zelfs volwassenen die niet weten wat rucola is. Heus, ze bestaan echt!  

Ik denk dat ouders een aandeel in hebben in de interesse voor koken van hun kind, het is een onderdeel  van de opvoeding om ze te betrekken bij koken en ze over eten te leren.


Ik zou zeggen, haal de Delicious van deze maand zelf, en geniet van de leuke verhalen van de speciale mini-uitgave.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten