woensdag 26 september 2012

Getest: Martini Asti - mousserende wijn

Deze smaak van de reeks Martini Spumantes had ik nog niet eerder geproefd.
De Martini Prosecco dronk ik wel eerder en met groot genoegen, die is heerlijk. Ik verwachtte ook zoiets van de Martini Asti, maar dan iets zwaarder en minder fruitig dan de prosecco.



Het chique zilvergrijze label deed vermoeden dat om een volwassen wijn gaat. Ik verwachtte een zware wijn met weinig zoet, zoals een sec.

Hoe smaakte hij?

Deze mousserende wijn verrastte mij enorm. Hij is namelijk ontzettend zoet! Hij komt in de buurt van een dessertwijn of een muscat wijn, maar dan iets frisser en met bubbels. Ik ben daar altijd gek op, maar sommige tafelgenoten konden het minder waarderen.

Wijnkenners op internet gaven de volgende omschrijving:

Een Italiaanse mousserende wijn gemaakt van de Muskaat druif, heeft een zachte en rijpe smaak.
Aroma´s van zoete vruchten ontdekt u in de geur. Te drinken bij onder andere desserts, toastjes en
hapjes.


Hier heb ik weinig aan toe te voegen.
Ik geef hem een dikke voldoende en zal hem vaker kopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten