woensdag 1 oktober 2014

Tefal Infiny Press Revolution getest



Tegenwoordig is het helemaal hip om groente- en fruitsapjes te drinken. En daarvoor heb je een goede sapcentrifuge nodig.

Tefal komt met een nieuw apparaat dat 35% meer sap haalt uit het fruit dat je gebruikt. Dus meer dan wat je gewend bent van een normale sapcentrifuge.
Daarbij mag de Infiny Press zichzelf pers noemen, waarbij alle sappen echt goed uitgeperst worden.
Het pulp dat aan de zijkant van de machine naar buitenkomt is dan ook kurkdroog en je vindt bijna geen schilletjes meer terug.

Er zit een boekje bij dat receptjes geeft voor detox sappen en verkwikkende sappen.
Maar natuurlijk kun je er in gooien wat je wilt of wat je toevallig in je koelkast of op de fruitschaal hebt liggen.

Ik ben heel benieuwd. Snel proberen dus!

Ik nam wat kleine wortelen, een appel, schoongemaakte sinaasappel en grapefruit en een overrijpe peer. 

Bij het starten van de machine vond ik deze erg stil, je hoort hem nauwelijks. Leuk is het lichtje dat brandt wanneer hij aanstaat. 

Het viel me op dat er best veel sap in het kannetje komt. Dus echt die 35% meer die ze beloven?

Daarna alles uit elkaar halen en afspoelen of in de vaatwasser zetten. Je hebt best wat onderdelen, ik telde er 9 als je de kannen meetelt. 

Er zit een soort platte tandenborstel bij waarmee je makkelijk tussen alle kieren kunt komen. Want het fruit gaat echt overal in zitten! Vooral de molen raakt aan de onderkant helemaal vol met pulp. Dus let daar op, ik was redelijk geshockeerd toen ik het molentje nog even omdraaide om te checken of het schoon was.

Wat vind ik er van?
Ik ben er heel blij mee; hij is snel en je hebt er weinig troep van. 
De juicer die wij hadden staan gebruikte ik nooit. Die heeft echt veel onderdelen en zit heel ingewikkeld in elkaar. Maar ik vind de Infiny Press gebruiksvriendelijk voor een dummy als ik en heb hem al een paar keer gebruikt.

Stel jezelf er wel op in dat je eerst het fruit in kleine stukken moet snijden en citrusfruit even moet schillen. Dat kost dus meer tijd dan wanneer je alles in zijn geheel in een juicer gooit.  Maar citrusfruit moest je toch al schillen, ook bij een andere juicer.
Daarbij komt dat je nog even wat tijd kwijt bent om alles schoon te spoelen, tenzij je het in de vaatwasser zet, maar dat doe ik liever niet, ik wil geen pulp en fruit in mijn vaatwasser. Als je weinig tijd hebt (of lui bent), kun je dit als nadelen zien.

Waar ik nog het meest blij mee ben is de hoeveelheid sap die je krijgt. Dat is echt veel.
Van twee ongeschilde appels had ik een aardig glas vol appelsap. En de smaak van verse appelsap is zo lekker. Naar mijn mening was het sap nog redelijk helder en niet zo grauw en grijzig.

Er zit een grover filter bij voor coulis en andere sauzen. Dus waar je normaal met een zeef en lepel in de weer bent, kun je het nu gewoon in de Infiny Press gooien. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd.
Verder is er nog een opzetstuk dat je op de sapkan kunt leggen en dat het schuim tegenhoudt, zodat dit niet in je glas komt.

Het heeft een slank design en staat mooi op je aanrecht.

De Tefal Infiny Press Revolution koop je voor rond de € 230 .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten