maandag 8 september 2014

Bananenpannenkoekjes met blauwe bessen


Maak jij wel eens iets lekkers als ontbijt?
Dan bedoel ik echt iets waarvoor je in de keuken moet staan. Zoals wafels, scones of pannenkoeken?
Dat kost wat tijd en kun je het beste in het weekend doen of op een dag wanneer je geen haast hebt.

Zo maakte ik laatst de befaamde bananenpannenkoekjes die vorig jaar een hype waren  all over the net, en op alle foodblogs opdoken.
Ze stonden nog altijd op mijn to-do lijstje, dus maakte ik ze. Lekker met blauwe bessen die toch nog in de koelkast stonden.

Ze zijn echt supermakkelijk om te maken en best lekker. Hoewel ik persoonlijk vind dat je met minder ei iets meer 'pannenkoek' en minder 'omelet' zou krijgen, geef ik hierbij toch het originele recept.
De blauwe bessen worden lekker zacht en lijken net jam!

De bananenpannenkoekjes smaken in de verte nog een beetje naar banaan!

Nodig voor 4 kleine pannenkoekjes
1 banaan
2 eieren
blauwe bessen

boter
poedersuiker

Prak de banaan fijn met een vork.
Klop het ei los en meng met de bananenpuree.
Voeg er een handje blauwe bessen aan toe.

Laat boter in een koekenpan smelten en schep een beetje van het beslag in de pan.
Het is de bedoeling dat de pannenkoekjes een doorsnede van ongeveer 10 cm krijgen.

Laat op half hoog vuur bakken tot het beslag gestold is en het pannenkoekje omgedraaid kan worden.
Let op! Ze gaan gauw stuk dus gebruik een brede spatel en iets om de ondersteunen, een mes of een lepel.

Bak nog een paar seconden.
Serveer met poedersuiker.


Psst! Sinds kort heeft About Food And Fashion haar eigen domeinnaam! Daarbij het blog in een nieuw jasje. Check het uit op http://www.aboutfoodandfashion.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten