maandag 14 oktober 2013

Review Chocolate Company in Amsterdam


Als foodblogger krijg je zo nu en dan leuke foodpost en uitnodigingen met vip-kaartjes voor fijne culinaire dingen. Zo kreeg ik de uitnodiging om de gloednieuwe winkel van Chocolate Company in Amsterdam te komen bekijken. Best een eer, want de winkel is een paar dagen oud en morgen opent de burgemeester van Amsterdam de winkel officieel.
Leuk!

Chocolate Company is de heuse uitvinder van de chocoladelepels waar je chocolademelk van maakt. Helaas zijn er veel slechte kopiën in omloop..

Ik lees wat in over het bedrijf, dat oorspronkelijk uit Aken komt en bereid wat vragen voor.
Waarmee onderscheidt deze chocoladewinkel zich? Wat is de doelgroep van Chocolate Company? Welke producten verkopen het best?

Ik verwacht een chocoladewinkel zoals je ze in Belgie en Parijs ziet, met een barretje waar je een chocolademelk kunt drinken.
Ik bedenk me dat er in Nederland weinig chocoladespeciaalzaken zijn. Je hebt ofwel snoepwinkels, ofwel banketbakkers en een handjevol chocoladewinkels.

Als ik de winkel binnenloop zijn bijna al mijn vragen al beantwoord.
Het is duidelijk; dit is een koffie/chocolade winkel, waar je heerlijk kunt zitten (denk aan Starbucks) met een krantje, stuk taart of een broodje.  
Er is een hoek waar de mooie chocoladeproducten verkocht worden en een bar met prachtige taarten die je ter plaatse kunt eten.



Ik krijg warme chocolademelk en opgerolde tramezzini. Eerst kiezen uit alle chocoladesmaken.

Moeilijk! De hele muur staat vol met verschillende smaken chocoladelepels.
De gastvrije bedrijfsleidster adviseert donkere chocolade met sinaasappel en chili.


En ze heeft een goede smaak, deze chocolademelk is werkelijk heerlijk! Je krijgt een kick van de chili en als ik spoon aflik, blijft de smaak van sinaasappel achter op mijn tong. De opgerolde tramezzini met roomkaas, rucola en geraspte kaas zijn ook heerlijk (goed idee om zelf ook eens te maken).

Ik probeer nog wat chocoladepasta met verschillende smaken, die ik te sterk vind en proef nog wat van de pure chocoladefondue. Die is echt super. Twee meiden die binnengekomen zijn delen zo'n chocoladefondue bij de thee. Goed idee! En zo gezellig ook!

Ik krijg een goodiebag met heerlijke spulletjes mee en stap blij in mijn auto die voor de deur geparkeerd staat.
Maar mijn hemel, wat zit er in die chocolade? Ben ik high of zo?
Ik zet mijn favoriete cd op en ben nog steeds superenthousiast over de warme chocolademelk met sinaasappel en chilipeper en rij naar huis. Ik kan niet wachten om de rest van de chocoproducten te testen.

Maar ik bedenk me; high worden is meer iets voor de vrijdagavond...

Conclusie; hier heb je fijne chocoladeproducten die ook online te bestellen zijn. In de Rijnstraat in Amsterdam, waar ik geweest ben, is de sales ondergeschikt aan de horeca en verwachting is dat er ook workshops en kinderfeestjes aangeboden gaan worden.

Ga zelf eens kijken als je in de buurt bent, Rijnstraat 28 in Amsterdam, of bestel online.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten