woensdag 9 oktober 2013

Kookboekje Marokko van Xenos


Zoals ik wel eens eerder schreef ben ik: A. Een kookboekenverslaafde en B. Een kookboekensnob. (een klein beetje dan)
Ik schaam me om te zeggen dat ik vaak mijn neus ophaal voor 'goedkope' kookboekjes.

Maar toen ik laatst bij Xenos was (lees hier meer over mijn avonturen aldaar), zag ik daar een schap met nieuwe kookboekjes die ik nooit eerder had gezien. En ja, ze waren goedkoop (4,95) en toch aantrekkelijk (Of heb ik mijzelf te lang op koop-restrictie gezet?).

Ik koos er eentje uit, die van Marokko.
Die keuken is mij geheel vreemd. Ik maak zo nu en dan een tagine en ras el hanout staat in mijn keukenkastje, maar daar houdt het wel mee op.

Ik bestudeerde het boekje met de conclusie dat het zo leuk is.

Er staan heel gevarieerde recepten in die niet al te moeilijk zijn of al te ingewikkelde (en veel!) ingredienten op de lijst hebben staan. Overigens vraag ik mij af in hoeverre de recepten echt Marokkaans zijn...

Een aanrader, dit leuke boekje!

Je hebt ook nog Holland, USA, Spanje, Italie, Azie en Mexico.

 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten