maandag 10 november 2014

Me & the city Haarlem (1)




Naast datgene dat ik het liefste doe, foodbloggen en alles wat daarmee te maken heeft, heb ik  in werkelijkheid ik een baan in de ICT branche, voor een grote, bekende speler op de ICT markt en word ik gedetacheerd bij bedrijven.
 
Deze week ben ik bij een nieuwe opdrachtgever in Haarlem begonnen. IIEEKS! Spannend!

En als ik eerlijk ben, het is altijd even wennen om ergens opnieuw te beginnen, waar je niemand kent, zooo niet mijn ding! Ik ben best wel een gewoontedier als ik er over nadenk.


Maar deze keer is het anders, want deze opdracht heeft in mijn ogen een heleboel voordelen. En nee, onprofessioneel als ik ben bekijk ik dat soort voordelen altijd door de ogen van een shop- en kookneuroot. Tja, werk moet je met fun combineren, anders hou je het niet vol, toch?


Neem nu de locatie, die is in het centrum van Haarlem. Ik bevind mij op loopafstand, nee op kruipafstand van  De Winkelstraat.

En in Haarlem is dat niet verkeerd. Want er zijn zoveel leuke winkels, vooral ook op culinair gebied. Een mayor voordeel  dus. Maar dat hoeft mijn manager niet te weten. Het diplomatieke antwoord  is natuurlijk dat het ‘een hele leuke opdracht bij een hele leuke opdrachtgever is.’


Als ik hier op maandagochtend kom en ik kijk wat schichtig om mij heen, constateer ik recht tegenover het pand de Ekoplaza en de biologische slager… had beter gekund. Beide niet echt een shopwalhalla voor in de pauze.

Ik neem mijzelf voor om de boel te verkennen; elke dag een ander stukje in de pauze (of na werktijd!) en wil jullie meenemen op mijn avontuur… 


Allright, dag  1 begint met een ‘wandeling’ met collega’s in de pauze. Voor mij is het natuurlijk een onderzoekswandeling, waarin ik de omgeving scan en de winkels snel in mij opneem. Met rasse schreden (waarom hebben werk-collega’s altijd zo’n haast met wandelen?) passeren wij boetiekjes, prachtige patisserieën, verse bakkers en lunchrooms, maar ook  de V&D (met La Place), Ici Paris en Mac Donalds. 

Onder het oppervlakkige kennismakings-geklets spot ik  vanuit mijn ooghoek een superleuke luipaardjas en een prachtige bakkerszaak. De collega’s weten een broodjeszaak waar alle broodjes € 1,70 kosten. Ze zijn er helemaal weg van. Ik vermoed dat dat iets met de prijs te maken heeft. 


Als ik ’s avonds de parkeergarage uitrij (ook zo’n luxe: midden in de stad) kom ik langs een restaurantje dat zich aan het prachtige Frederikspark bevindt. Het ziet er supergezellig uit en de lichtjes branden al: Parck.



Ik maak de score op; hier in Haarlem valt genoeg te beleven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten