donderdag 16 augustus 2012

Griekenland 6: Dagje Turkije, Turks fruit en Ice Coffee

Vandaag een dagje naar Turkije met de boot. Eenmaal aangekomen valt het ons op dat het er hier veel kleurrijker en levendiger uitziet en het is hier stukken warmer. Er zijn veel winkeltjes en restaurants. De Turkse gület-schepen liggen in de haven en geven de typische aanblik van een Turkse baai.


We kijken wat rond bij de winkels en eten hier en daar iets. We eten ergens in een straatje een dönner schotel. Lekker!
Er zijn winkeltjes die Turks fruit verkopen en de gekleurde blokken en rolletjes liggen mooi opgestapeld voor de etalageruiten. Een prachtig gezicht. Wij zijn helaas niet zo gek op Turks fruit en besluiten niks te kopen. (ik heb onlangs onze buit met doosjes Turks fruit die we kochten in de vakantie van 2010 weggegooid) Maar erg fotogeniek zijn ze zeker, net als de winkels die turkse tapijten verkopen...


In de middag bestel ik een iced coffee. Engels is een probleem hier en eerst is er verwarring over warme en koude koffie, maar uiteindelijk krijg ik een groot glas romige koffie met ijsklonten en een dikke laag schuim met chocoladestrepen er overheen. Dit is lekker! Ik neem mezelf voor om er binnenkort ook zelf een maken.
Later in de vakantie bestel ik er nog een, deze Griekse taverne maakt hem net even anders, maar ik doe er wel inspiratie van op over hoe ik de mijne in Nederland ga maken! Ze maken hem hier met een bolletje vanille-ijs en chocoladehagel bovenop het schuim. De hagelslag zakt overigens naar de bodem, maar met mijn rietje slurp ik ze alsnog op.
 Als ik volgende week terugkom ga ik op zoek naar een goed ice-coffee recept! Update van de ice-coffee volgt..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten