dinsdag 14 augustus 2012

Griekenland 3: Kookboek Greek Cooking & Dagje Rhodos-stad

Vandaag een dagje Rhodos-Stad.  Hier is veel te beleven en we hebben er zin in. Als we uit de taxi stappen ligt een middeleeuwse stad aan onze voeten. Door de heuvel af te lopen, kom je door dit oude centrum heen en – wat een verademing-  er zitten hier winkeltjes. Bij nader inzien zijn het helaas allemaal toeristenwinkels. Maar toch leuk! Lekker rondneuzen tussen de leren tassen en sandalen, koelkastmagneten en boeken.

De straten zijn volledig met kiezels betegeld, en met sandaaltjes of slippers aan spiegelglad! Soms met mooie mozaïek, gevormd door witte en zwarte kiezels die op hun kant vastgemetseld zijn. De aanblik van deze stad lijkt op een tafereel uit een mooi pretpark, zoals Disneyland. Er zullen ongetwijfeld ridderfilms opgenomen zijn hier.

Bij het eerste het beste winkeltje schaf ik al een boek aan over Griekse mythologie. En later een fraai Grieks kookboek. Ik heb zin om ze te lezen!
Hier en daar als we op een terras aan de mezze zitten tover ik het boek boven tafel om er in te bladeren. Ik kan niet wachten om dingen uit dit boek te maken! Nu eerst proef ik de Griekse hapjes, natuurlijk weer vergezeld met de koele pittige tzaziki waar ik mijn pita rijkelijk in doop…





Geen opmerkingen:

Een reactie posten