zaterdag 19 april 2014

Wat is B by B?

Rara wat zit er in dit doosje?

Is het een nieuwe mobiele telefoon?
Of zijn het mijn nieuwe visitekaartjes? Beide heb ik al binnen, dus nee.

Mmm, had beide gekund als je kijkt naar het strakke, zakelijke doosje.
Of is het: strak, minimalistisch en modern?
Zoals sommige chocolade-ateliers in België zijn. Die kun je beter chocolade-juweliers noemen.

Ja, dat is het!
Want als ik het doosje openmaak, zijn daar vijf mooie strakke gekleurde doosjes die makkelijk als sieradendoosjes hadden kunnen doorgaan.
Best mooi. Alleen ik vind het vrij mannelijk dat minimalistische.

Het is van B by B en ik kreeg het thuisgestuurd om te testen!
B by B is inderdaad zo'n Belgische chocolade-juwelier.

'BbyB werd geboren uit de passie van Bart Desmidt, die in zijn sterrenrestaurant Bartholomeus alleen de beste streekproducten op tafel brengt. Bart, een kind van de zee, vond bij de babelutte zijn inspiratie voor een nieuwe praline. Wat begon als een geliefd dessert in restaurant Bartholomeus, groeide uit tot BbyB.
In 2000 kreeg Bartholomeus een Michelin-ster, een bekroning die het sindsdien elk jaar opnieuw verdiende. De vernieuwende pralines op basis van de babelutte evolueerden in 2010 van dessert tot een eigen merk, BbyB.'

In mijn doosje zaten de volgende vijf exclusieve smaken (er is keuze uit 22 soorten):
Pure chocolade met kersen en pistache, Witte chocolade met basilicum en passievrucht,
Melkchocolade met creme brulee, Pure chocolade met karamel en zeezout, Melkchocolade met hazelnoot.


De website leert mij dat je makkelijk zo'n doosje kunt bestellen via internet en zelfs prachtige kaartjes voor de ontvanger erbij kunt laten drukken. Zoo schattig in babyblauw of roze!
Bekijk de website eens: hier

Ze zijn trouwens heerlijk, maar dat kon je zelf ook wel raden.
De lekkerste vond ik die met hazelnoot, heerlijke zachte vulling met piepkleine stukjes hazelnoot erin.
De chocolaatjes zijn overigens flinterdun, zoiets als AfterEight. Dat kraakt zo lekker wanneer je je tanden er in zet. Vervolgens vloeit de heerlijke vulling in je mond.

Die met babelutte (karamel) en zeezout zijn ook heerlijk..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten