vrijdag 4 april 2014

Alpenpizza van Gennaro Contaldo


De laatste tijd volgde ik de series van The Two Hungry Italians op you tube.

Daar heb ik erg van genoten, het is verslavend, echt een aanrader. En - ik blijf het zeggen- een recept van een echte Italiaan gaat bijna nooit fout. Is erg makkelijk te maken, met weinig ingrediënten en smaakt altijd fantastisch.
Zo ook de spaghetti met knoflook en mosselen die ik laatst maakte (lees hier) uit dezelfde serie en de Alpenpizza die in één van de laatste afleveringen gemaakt wordt.

Deze pizza was gruwelijk lekker, ik bleef er van dooreten ook al zat ik proppievol!

Het bijzondere aan deze pizza is dat hij geen tomatensaus heeft. Wel een heerlijke romige saus als basis, en dat maakt deze pizza zo speciaal.

Probeer hem zelf eens!

Nodig
250 gr bloem  
10 gr zout
zakje gist
ongeveer 100 ml warm water

beker creme fraiche
1 rode ui
oregano
rauwe ham of Italiaanse salami
peper, zout
geraspte kaas

Maak eerst het deeg.
Meng de bloem, zout en gist met wat water. De hoeveelheid water is indicatief; giet er voorzichtig bij tot het een mooi deeg is.
Zet afgedekt een uur weg. Maak er daarna bollen van en laat nog eens een uur rusten.

Verwarm de oven voor op 250 graden.

Leg bakpapier als ondergrond op je werkblad en maak met behulp van een deegroller of met je handen een platte pizza.

Besmeer met een dikke laag creme fraiche.
Snij de rode ui in halve ringen en strooi over de pizza.

Bestrooi met oregano en wat peper en zout. Hierna de geraspte kaas er overheen.

Maak van de Italiaanse salami of rauwe ham wat roosjes en leg op de pizza.

Bak de pizza in ongeveer 15 minuten, tot hij mooi goudbruin is.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten