donderdag 26 september 2013

De wondere wereld van Xenos

Oke, het is natuurlijk niets bijzonders om naar Xenos te gaan, maar ik was er al een tijdje niet geweest en ik verbaasde mij over het assortiment aan etenswaar dat ze er verkopen.

Niet alleen is het véél groter geworden, maar ze verkopen ook fijne geimporteerde spulletjes die niet onder doen aan de fijne geimporteerde spulletjes die ze in een delicatessenwinkel verkopen.
Zo verkopen ze er tegenwoordig ook tapas in blik of pot. Samen met een kleurig Spaans tapasservies waar je hebberig van wordt.  (Het kleine tapas schoteltje had mijn zus laatst uit Ibiza voor me meegenomen)

Dus vergaapte ik me aan al dat lekkers en nam wat spulletjes mee, hoewel ik er naartoe was gegaan voor weckpotjes.

Ik had een tasje vol lekkere dingen voor nog geen € 18, waarbij ik dacht; het lijkt net een kerstpakketje (goed idee!) waar ik heel blij van zou worden als ik het zou krijgen.

Ik had het volgende gescoord; gnocchi met kaas, aioli in een potje, 3 weckpotjes (voor de zelfgemaakte appelmoesjes) tapas chorizoworstjes in rode wijnsaus, crema di balsamico met frambozen, kookboekje over Marokko, cantuccini en peper& zout 'baguettes' (zoutjes).

Natuurlijk ging het blik chorizo in rode wijnsaus gelijk op het vuur en de aioli en 'baguettes' op tafel.

Ik kan je zeggen, die chorizo in rode wijnsaus is echt heerlijk. De saus is vol van smaak met de smaak van rode wijn en de chorizoworstjes zijn lekker pittig. Er zitten overigens heel wat worstjes in zo'n blikje.
En de aioli is ook superlekker. Beter dan de vieze gele kuipjes aioli die je in de supermarkt kunt kopen.
Ook de zoutjes waren goed, vooral de zwarte peper geeft een lekkere kick.

Het kookboekje over Marokko moet ik nog doornemen en de crema di balsamico en cantuccini moet ik nog proberen.

Ik vind het echt de moeite waard om eens te struinen bij Xenos en eens wat van de producten mee te nemen! Je zult versteld staan.


tapas chorizo in rode wijnsaus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten