maandag 2 december 2013

Gevulde groene pepers



Dit receptje las ik op één van mijn favo foodblogs; chickslovefood.com. Die meiden hebben altijd goede ideeën.

Dit is supereenvoudig te maken, maar erg leuk om te serveren.

Ik veranderde de vulling iets van het originele recept en dat resultaat was lekker.

Je kunt de zoete groene pepers bij de Turkse supermarkt kopen. Daar kun je gelijk de rest van de ingrediënten meenemen. Een one stop shop dus.

Nodig
4 groene zoete pepers
100 gram feta of Turkse witte kaas
bosje peterselie
bosje munt
peper, zout

eventueel sambal

Verwarm de oven voor op 180 gradan.

Snij de kapjes van de pepers en bewaar deze.

Hol de pepers uit. Dat doe je zo; maak een rondje met je mes door de binnenkant. Wees voorzichtig dat je niet door de peper heen steekt.
Je kunt met iets langs en puntigs de zaadlijsten verwijderen. Ik gebruikte fonduevorken. Je kunt ook van die krabvorkjes nemen.

Roer in een kom de kaas los met een vork en doe in een keukenmachine of blender.
Doe er een handje peterselie en een handje muntblaadjes bij. Peper en zout erbij en blend tot het een korrelig geheel wordt.

Proef of de smaak goed is. Hou je van pittig? Voeg dan een theelepeltje sambal toe.

Verhit wat olijfolie in een grillpan en bak de uitgeholde groene pepers om en om een beetje bruin.
Vul ze nu met de kaas.
Ik gebruikte mijn vingers om ze goed vol te stoppen.

Leg ze voorzichtig in een ovenschaal en doe de kapjes er op.

Zet in de oven en laat ongeveer 15 minuten bakken in de oven.

Je kunt ze als groente bij je oosterse maaltijd eten, maar ook als snack of hapje serveren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten