donderdag 28 maart 2013

Voor de vitamientjes: geroosterde worteltjes met tijm


Ik weet het, ik val in herhaling. Maar de Delicious van afgelopen maand was gewoon erg goed. Soms lees ik er niets in dat ik wil maken, soms alleen maar..
Deze worteltjes maakte ik ook.

Nodig
Bos kleine bospeentjes
40 gr boter, in blokjes
2 takjes tijm, blaadjes eraf
1 el olijfolie
40 ml witte wijn
sap van halve sinaasappel

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Bekleed een grote braadslee met een groot vel aluminiumfolie en laat dit royaal over de randen hangen. Schik hierin de worteltjes naast elkaar en strooi de boterblokjes, tijm en peper en zout er overheen. Besprenkel met de olijfolie, witte wijn en sinaasappelsap.
Dek de worteltjes af met een vel aluminiumfolie en vouw de folie goed dicht zodat je een gesloten pakketje krijgt.

Rooster de worteltjes in 30 minuten gaar en serveer ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten