maandag 22 juli 2013

Kokosnoot openen + meer...


Heb jij wel eens een kokosnoot geopend?

Ik niet.
Maar ik heb het wel vaak zien doen toen ik klein was.

Mijn vader deed dat heel vaak. Wat ik mij er van herinner is dat hij een priem of schroevendraaier had en een steen of hamer, waarmee hij gaten in de kokosnoot maakte. Vervolgens kwam het sap eruit en werd de kokosnoot opengemaakt.
Het witte vruchtvlees werd er uit gesneden en wij moesten het als kind opeten.

En in mijn herinnering was dat zoet en fris...

Oke, nu wilden wij er afgelopen zaterdag zelf een openen. Maar hoe doe je dat dan precies?

Ik googelde het en kwam op het volgende filmpje op You Tube uit, dat een best merkwaardige manier weergeeft van het openen van een kokosnoot...

Wij vonden hem behoorlijk grappig, vooral het gedeelte waarin hij roept "I threw it on the ground". Toen gingen we vlak van het lachen.

De man in het filmpje deed ons overigens denken aan de bebaarde personage uit The Hangover.

Na zijn uitspraak 'I threw it on the ground'  in het filmpje refereert hij naar een filmpje dat op You Tube te vinden is onder de naam 'I threw it on the ground. '
'You should look that up', zegt hij er bij.

Dus waren wij nieuwsgierig geworden naar wat wij 'should look up' en zochten het gelijk op.
We vonden het volgende fimpje en lagen dubbel van het lachen.
Dit is zooo grappig, wat een malloot. (zie filmpje hieronder)



En er bleken ook nog sequels en andere filmpjes van te zijn.
Ook deze is te grappig:




Maar goed, de kokosnoot moest open.

Wij prikten gaatjes in de drie 'ogen' van de kokosnoot en lieten het sap eruit lopen.

Daarna ging de kokosnoot in een zak en sloeg mijn vriend er met een hamer op tot hij in stukken was.

Ik sneed het witte vruchtvlees uit de kokosnoot en we proeften er stukjes van.

De geur van een kokosnoot is zo heerlijk... maar wij vonden de kokosnoot zelf minder lekker.
Hij was niet zo zoet en fris als die in mijn herinnering.
Het sap was helaas ook niet zo lekker. Het smaakte zelfs bitter!

Helaas

Natuurlijk zijn er ook geciviliceerde manieren om een kokosnoot te openen. You should look that up op You Tube.

Maar bovenstaande manier en filmpje was de snelle manier. En ook supergrappig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten