woensdag 24 oktober 2012

Zelf feta-dip maken



Wij halen ze altijd op de markt, de heerlijke 'griekse specialiteiten'. Het zijn heerlijke dips en tapenades, overigens door een Iraanse familie gemaakt en verkocht. Ze staan in meerdere steden, alleen op de zaterdagmarkt (Almere, Alkmaar, Haarlem).

Nu heb ik een poging gedaan om zelf iets soortgelijks te creëren. En met succes!
Als basis heb je een potje fetablokjes nodig, of een blok witte kaas. En een staafmixer of blender is ook onmisbaar.
Je hoeft alleen de ingrediënten die je er in wilt hebben erbij te doen en lekker laten draaien tot een luchtige, homogene mousse.
Ik deed er een bakje knoflookolijven bij en voila, een feta-olijven dip! Ook hakte ik een rode paprika fijn en mengde ik het op dezelfde manier. Een heerlijk friszoete dip!

Stiekem zaterdag gluren welke smaken ze allemaal verkopen (met mango of cranberry?) en lekker zelf namaken!
Het scheelt enorm veel geld, voor een bakje ben je al gauw 5 of 6 euro kwijt. Uit een potje feta kun je vier van die bakjes maken.
Maar ik vind het voornamelijk erg leuk om te maken!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten