maandag 14 juli 2014

Warme chocolade quinoa-pap





Laatst kookte ik quinoa en wilde ik er eens iets zoets mee maken.

Deze warme, stevige pap is heel eenvoudig te maken en kun je als ontbijt eten. 
(Denk: brinta-pap of havermoutpap met chocoladesmaak!)

Voor de chocoladeliefhebber of de grote ontbijter een echte aanrader, en natuurlijk ook voor kinderen. Dan moet je hem iets zoeter maken of minder cacao gebruiken.

Je wordt hier mega-vol van en je hebt energie genoeg om het er de hele dag op vol te houden.

Het is best gezond en als je echt op voor gezond wilt gaan, schaf dan een rauwe cacao aan. Gebruik het in plaats van gewone cacao. Er zitten veel gezondheidsvoordelen aan rauwe cacao!

Dus als je een restje gekookte quinoa over hebt, bewaar het dan. Je kunt er de volgende dag deze pap van maken.
 
Nodig voor 1 persoon
25 gram gekookte quinoa
100 ml melk
1 el cacao
2 tl honing

evt. geraspte kokos of plakjes banaan als topping

Doe de quinoa samen met de melk en cacao in een steelpan en breng tegen de kook aan.
Doe het vuur lager en laat op laag vuur een minuut of 10-12 pruttelen, tot de chocolademelk begint in te koken en er een dunne pap ontstaat.
Blijf goed roeren!

Voeg als laatste de honing toe. Als je van bittere chocolade houdt, is 2 theelepels voldoende, gebruik anders meer honing. 

Bestrooi eventueel met geraspte kokos of plakjes banaan. 

Eet de pap lekker warm!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen