woensdag 9 juli 2014

Boekreview: Food & Fun van Annabel Langbein



Zoals je misschien eerder las, was ik the lucky one om Annabel Langbein in levenden lijve te ontmoeten. Bovendien signeerde ze mijn exemplaar van haar gloednieuwe boek Food And Fun! (lees hier)

Na het succes van The Free Range Cook  en Simple Pleasures in 2013 komt Annabel in Nederland met deze opvolger. In Nieuw Zeeland heeft ze al 19 boeken op haar naam staan!

Het boek is pas een paar weken geleden uitgekomen en is voor deze zomer erg leuk om in je bezit te hebben.(Lees: de zomervakantie) 

Het thema is zomer en bovendien is het boek in magazine-stijl. Dus valt er een hoop te lezen en staan er leuke verhalen en foto's in. Het is dikker dan een echt magazine, want het telt 159 pagina's, maar heeft wel een paperback.

Dit boek met makkelijke gerechten is heel goed uitgekiend van Annabel, want zomer vraagt om makkelijk.

Bij zomer moet je denken aan:
Het buitenleven, strand, tuin, vakantie, picknicks, een vakantie aan de Middellandse Zee, zomerfruit en lichte gerechtjes. Veel grillen op de bbq en lekkere cocktails en zoete hapjes.

Al deze dingen komen aan bod in het zomerse boek.
Heerlijk om te lezen met een wijntje in de tuin!

Ik vind het bijna jammer dat het niet een echt magazine is; want dit boek smaakt naar meer.

Wat staat er zoal in?
De indeling bestaat uit 'De Zomerkeuken', 'De zomer vieren', 'Leesvoer voor de zomer', 'De zomertuin' en 'Nog meer inspiratie'.

Annabel geeft suggesties voor hele zomermenu's, feestmenu's en zomerfeestjes.

Er is een hoofdstuk gewijd aan kinderen, ontbijtgerechten, bakrecepten (met 1 'magische' bakmix van Annabel), honing, lamsvlees, salades, desserts, pizza en pasta's, groenten uit de groententuin, en zelfmaak-cadeautjes.

Tussendoor vind je lijstjes voor ingrediënten, kruiden en leuke verhalen over Annabel.

Annabel vertelt over het houden van haar bijenkolonie (met vervolgens recepten met honing), geeft uitleg over hoe je een groententuin aanlegt (met vervolgens recepten voor groenten uit de groententuin) en doet wat tips voor je vakantie van de hand. 
Erg leuk is het verhaal over haar vakantie in Griekenland, met daarna de Griekse recepten.

Wat vind ik er van?
 Zoals je ziet, is het boek behoorlijk divers, net zoals een magazine. Het is kleurrijk en de recepten zien er makkelijk uit met weinig ingrediënten.

Het hoofdstuk ontbijt ziet er goed uit. Wat dacht je van quesadilla's voor ontbijt? Of kaneelbroodjes?
Ook vind ik de aperatiefjes en borrelhapjes origineel. 

Minpuntje: het idee om altijd je groententuintje mee op vakantie te nemen gaat mij wat ver. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen zoiets zouden doen. Nee, ik neem geen kratjes met babyplantjes mee op reis. En ik denk dat de meeste mensen hun ruimte in de kofferbak liever met andere dingen vullen.
Maar oké, voor originaliteit scoort Annabel wel punten hiervoor. En heel misschien kan een kampeerder er mee uit de voeten...
 
Hou je van gestructureerd en klassiek met serieuze recepten? Dan is dit boek vast niets voor jou.

Ik verslond dit fijne, kleurrijke boek met een lach op mijn gezicht kijk uit naar een vervolg! Binnenkort kook ik wat van deze zomerse en makkelijke recepten.

Food And Fun van Annabel Langbein is van uitgeverij Van Dishoeck en is te koop voor €17,50

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten