zondag 11 augustus 2013

Nieuw tijdschrift: Smult


Hoe vaak heb jij een recept van Smulweb gemaakt?

Ik toch best regelmatig. In ieder geval komt hij er altijd als eerste uitrollen wanneer je een recept googeld.

Laatst werd ik benaderd door de makers van het nieuwe blad Smult.
Zie jj de overeenkomst al?
Smult is namelijk een supernieuw tijdschrift gemaakt door Smulweb.
Of ik het aller-aller eerste nummer wilde ontvangen om te lezen en te reviewen.

Graag! I love eetboekjes, dus kom maar op!

Smult is een prachtig vormgegeven blad. De mooie pasteltinten spreken mij gelijk aan. De mooie taart op de cover doet in eerste instantie vermoeden dat het om (weer) een taartenmagazine gaat, maar niets is minder waar.

De prachtige pasteltinten zijn overal doorgevoerd in de lay-out van het tijdschrift.
De verzorging ziet er erg goed,lieflijk en pakkend uit.


Wat staat er in?

De onderwerpen zijn heel divers; van wat shopping-pagina's tot ingrediënten die groots weergegeven worden.
Een paar bekende chefs die uitgelicht worden, zoals Ramon Beuk en Gizzy. Helaas geen diepte interviews en vrij oppervlakkige, korte stukken. Een vlug kijkje in de keuken bij De Librije, wat helaas bij een kijkje blijft. Ik had daar wel meer van willen lezen!

Een Smulweb-fanaat komt aan bod met zijn hobby, wat ik enigszins merkwaardig vind om te vermelden in dit tijdschift.

Verder nog recepten! Best leuke en niet erg ingewikkelde. Maar vooral, erg lekkere.

Een mooie how-to voor het maken van macarons, voorzien van een foto-handleiding. Mooi en duidelijk.

En achterin staat de mooie taart van de cover. Helaas wat propperig en helemaal achterin, naar mijn smaak. Er wordt niet uitgelegd hoe je de taart precies moet bekleden.
Beetje jammer, want de rest staat er wel in. En de buitenkant van de taart is best ingewikkeld om te maken als je dit nooit gedaan hebt.

Wat vind ik er van?

Ik ben enthousiast over dit  blad.Het is absoluut een mooi vormgegeven tijdschrift met aardig wat te lezen.

In eerste instantie vond ik het niveau wat laagdrempelig. Maar dat komt omdat ik een heleboel over food lees en er weinig nog nieuw is voor mij.
Dit even met 'de meiden' besproken te hebben,  (die ook een exemplaar hebben gekregen) vonden zij dit niet. Voor hen waren dingen nieuw, verhelderend en interessant.

De recepten vond ik verrassend en heel divers.
En opvallend; de recepten zijn allerminst laagdrempelig en duidelijk van mensen die vaker in de keuken staan. Ze zijn niet supersimpel, maar goed te maken. (gelukkig ook niet tijdrovend en ingewikkeld!)

Misschien ga ik de macarons eens proberen, aangezien het er op de foto's eenvoudig uitziet.

Al met al een fijn tijdschrift. Ik vond het jong en verfrissend. Voor mij niet zo vernieuwend, maar voor anderen misschien wel.

Ik kreeg er een aantal om uit te delen en heb een paar vriendinnetjes er al blij mee gemaakt (en echt heel enthousiast).

Ik heb er nog twee om uit te delen.

Wil je er ook een hebben?

Mail dan even naar aboutfoodandfashion@hotmail.com
De eerste twee reacties krijgen er een thuisgestuurd.

Dan kun jij de aller-aller eerste Smult ook beoordelen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten