vrijdag 29 mei 2015

Me & the city Haarlem (9) Restaurant Parck



 

Haarlem blijft een superleuke stad waar je nooit uitgekeken raakt...

Op mijn bucketlist staat restaurant Parck. Dat zit echt vlakbij mijn werk en ziet er zo gezellig uit. Mijn oog was er direct al op gevallen toen ik voor het eerst in Haarlem kwam.

Omdat het een voormalig Chinees restaurant was, zijn de Chinese lantaarntjes nog zichtbaar op de muurtjes bij de entree.

Zeker nu met het mooie weer lonkt het terras naar me, met name de loungebanken met dikke kussens en de mensen met hun zonnebrillen en glazen wijn in het zonnetje.

Met een club collega's gaan we er lunchen. Leuk!

Het was een goede keus, de lunchkaart heeft lekkere broodjes en salades. De broodjes bestaan uit dikke, rustieke plakken brood met een berg aan beleg. 
Ik koos voor de gebakken kip, mijn buurman voor mozzarella-tomaat

Het broodje gebakken kip is echt super, met stukken hete kip, bacon, ei, saus en veel groente. Het broodje mozzarella heeft grote bollen mozzarella en tomaat. Ook die ziet er appeteitelijk uit. 
De andere broodjes die ik voorbij zie komen ook, trouwens. Die met Spaanse rauwe ham en die met gerookte zalm...

Een week later doen we het nog eens over. Tja, iedereen is zo tevreden en verlangt naar nog zo'n lekker broodje.
Dit keer zitten we binnen en ook hier is het goed vertoeven. Je kunt lekker (met een wijntje) bij de moderne open haard zitten of bij de grote raampartij die uitzicht geeft op het terras. Je zit op hoge banken onder behang met parels er op (leuk!).

Aanleiding voor de tweede lunch is mijn afscheid. Ja, mijn opdracht in Haarlem zit er helaas op. Ik had nog zoveel willen bekijken en vind het ontzettend jammer dat ik wegga uit Haarlem. Je raakt hier gewoon niet uitgekeken!

Mijn supercollega's kennen me blijkbaar beter dan ik dacht en besloten mij te trakteren op de lekkere lunch bij Parck. En als afscheidscadeau krijg ik een HelloFresh-box. Lief toch?

Parck is echt een goed lunchadres om naartoe te gaan. Het is niet in de winkelstraat, maar wel op loopafstand er vandaan. Ik vermoed dat het diner bij Parck ook niet tegenvalt.

Ik heb het enorm naar mijn zin gehad in Haarlem en ik kan je echt aanraden om de stad eens te bezoeken. Laat de grote winkelketens voor wat ze zijn en bezoek de kleine, bijzondere winkels, de leuke straatjes of één van de vele musea of monumentale gebouwen.

Binnenkort een samenvatting van de leuke foodwinkels en restaurants die je echt zou moeten bezoeken!

Restaurant Parck vind je aan het Frederickspark 2 in Haarlem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten