vrijdag 11 mei 2012

Nieuw Kookboek: Chez Rachel

Jahoo! Het populaire boek Chez Rachel van Rachel Khoo is uit en ik heb hem!
Weer een mooie toevoeging aan mijn collectie kookboeken!

Ik kan er net zo blij mee zijn als met nieuwe schoenen. Die verdwijnen als trofeeën in mijn schoenenkast, nadat ze een week -in het zicht- naast mijn bed hebben gestaan. Kan ik er nog even naar kijken voordat ik ga slapen. En soms sta ik even voor die schoenenkast en bewonder ik de aanblik van al die beauty's op een rij.

Dat is met mijn kookboeken ook zo. Vooral die mooie nieuwe, die ik al een tijdje op het oog had.
Zo'n nieuwe verovering ligt dan naast mijn bed (tussen andere nieuwe trofeeën die ik nog moet bestuderen, zoals armbandjes en ringen) en voor het slapen gaan dan lees ik een stukje.
En 's ochtends gaat hij onder mijn arm mee naar beneden.
Want als ik vijf of tien onbestemde minuten heb, pak ik het en lees ik een stukje. En iedereen kan hem bewonderen op de boekenstandaard in de keuken.

Soms kijk ik gewoon even in mijn kookboekenkast en laat ik mijn hand over de kaften van de boeken glijden. Dan neem ik er een uit en blader ik het door. En dan denk ik, 'goh, mooi boek is dit eigenlijk'.

Helaas heb ik mijn nieuwe Chez Rachel door tijdgebrek nog niet helemaal kunnen lezen, maar wat ik wel heb gelezen bevalt mij goed!

Het is een leuk kookboek met eenvoudig te maken franse recepten.
De lay-out is kleurig en speels, met schattig krullende roze lettertjes en mooie foto's.

Rachel Khoo is een britse, die een aantal jaren geleden naar Parijs is verhuisd om een patisserieopleiding te volgen en frans te leren koken bij Le Cordon Bleu. Ze leerde de franse keuken kennen en begon een mini restaurantje bij haar thuis.
Haar succes is op BBC te volgen  (The Little Kitchen) en sinds kort is haar kookboek uitgekomen en verkrijgbaar in Nederland.

Ik heb al een aantal leuke receptjes gezien die ik graag zou willen proberen. Bijvoorbeeld kip in wittewijnsaus en ook een aantal heerlijke nagerechtjes.
Vooral de nagerechten vind ik erg inspirerend. Er staan er veel in, dus er is genoeg keus!
Zo staat er bijvoorbeeld een klassieke creme brulee in. Het ziet er vrij makkelijk uit, dus is hij het proberen waard.

Dit boek is absoluut een aanrader voor beginners in de keuken.

Update volgt als ik iets uit het boek heb gemaakt!


Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten