vrijdag 4 mei 2012

Middag in Marrakech

Vandaag ben ik op reis geweest. Tenminste in mijn hoofd. Ik ben in Marrakech geweest, heb een rondreis door Marokko gemaakt langs de Koningssteden. Fantastisch! Het kleurenspektakel van de souk. Het felle geel-rode van de stenen gebouwen, met een knalblauwe lucht op de achtergrond! De kleuren van keurig opgestapelde kruiden! Onderweg kwam ik ook nog in Mexico. Als afsluiter kwam ik in Griekenland uit.

Enige uitleg;

Ik vind het heerlijk om kookboeken te lezen, gewoon ter ontspanning. Ik heb er dan ook best veel. En zodra er weer een nieuwe uitkomt, kijk ik even of het wat voor mij is. De leukste boeken gaan meestal over andere landen, voorzien van mooie foto's van het land. Daar kan ik zo heerlijk bij wegdromen. Er mag dan ook een leuk verhaaltje over de plaatselijke keuken bij staan. In gedachten zie ik het al helemaal voor me.(en proef ik dat heerlijke eten!) En natuurlijk moet het boek voorzien zijn van leuke receptjes, die ik helemaal doorlees. Echt veel koken uit kookboeken doe ik vreemdgenoeg niet (maar wel uit kooktijdschriften).

Ik kan me ook zo verheugen op het pakketje dat thuis op me ligt te wachten als ik weer een fraai nieuw exemplaar heb besteld.
Zo'n nieuw boek, de geur van nieuw papier, het gevoel van de nieuwe pagina's tussen je vingers, heerlijk!
Eerst voorzichtig doorbladeren, zodat er een vouwen in de kaft of bladzijden komen (dit geldt ook voor alle maandglossy's die ik lees). Vooral de boeken van Jamie Oliver en Jamie Magazine hebben een bepaald vreugde-gehalte dat erg hoog is!

Ruim een maand geleden ontdekte ik het boek 'Een maand in Marrakesh'. Een fijn nieuw kookboek, uitgegeven in 'Jamie Oliver stijl'; helder, leesbaar en voorzien van mooie kleurrijke foto's. Het zag er inspirerend uit. Ik heb het nog niet gekocht, maar hij staat bovenaan mijn lijstje!

Waarna ik bij mijzelf dacht, best leuk zo'n trip naar Marrakech. En zo kwam ik op de sites van de reisaanbieders. De aanbiedingen vliegen je om de oren op zo'n site. Zo kwam ik ook in Mexico en Griekenland terecht. En eenmaal thuisgekomen (ja, ik doe dit op mijn werk, foei!) voelde ik mij behoorlijk doorreisd.



Update over het boek komt nog, zodra ik het heb gekocht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten