woensdag 28 oktober 2015

Brownies met Amarula




Deze heerlijke brownies kreeg ik tijdens mijn vaar-uitje met Miss Publicity.

De brownies hadden een topping van pindakaas en witte chocolade en door de brownies zelf zat Amarula.

Amarula is een creme-likeur, waar de marula vrucht doorheen zit. Het is een romige koffielikeur, met een fris-zoetig smaakje van de vrucht.

De brownies worden zwaar, klef en puur. Ontzettend lekker!

De topping maakte ik niet, die vond ik persoonlijk te heftig erbij. Voor het serveren verwarmde ik mijn brownies en at ze met vanille ijs. Heaven.

Zo maak je ze;

Nodig
100 ml Amarula likeur
100 gr boter
20 gr cacaopoeder
75 gr bruine basterdsuiker
125 pure chocolade
175 gr suiker
5 gr bakpoeder
2 eieren
zout
vanillearoma
100 gr bloem

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Doe de boter, suiker, bruine suiker, likeur en chocolade in een pan en laat op laag vuur smelten.

Meng de eieren met zout, vanille, bloem, cacao en bakpoeder en voeg de gesmolten chocalde-massa er aan toe. Roer met een garde tot een mooi glad beslag.

Bekleed een bakvorm (liefst vierkant 20x20) met bakpapier en giet het beslag er in.
Bak in de oven ongeveer 25 minuten.
De brownie moet van binnen een beetje klef blijven, dus laat niet helemaal doorbakken.

Wil jij wel de pindakaas-witte chocolade topping maken?


Pindakaas topping
100 gr pindakaas
60 gr witte chocolade
20 gr biscuit kruimels

Verwarm de pindakaas en witte chocolade au bain-marie. Wanneer het vloeibaar is, de biscuitkruimels er doorheen roeren.
Verdeel de topping over de warme brownies en laat in zijn geheel afkoelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten