woensdag 11 mei 2016

Rodecurrysoep met garnalen

Ik ben echt van de soepen. Wat is er lekkerder dan een kom of bord vol met smaken en lekker veel vulling om te slurpen en te kauwen?
Laat het maar aan mij over om nieuwe soepen te ontdekken. 
In Boodschappen van vorige maand stond een special met maar liefst 6 interessante soepen op Aziatische wijze. Proberen dus!

Ik begon met het testen van de rodecurrysoep met garnalen. Deze smakelijke soep die makkelijk te maken is heeft een Thais tintje. Eigenlijk zijn alle soepen makkelijk te maken, bedenk ik me net. Met groots effect.
Het Thaise tintje komt door de Thaise rode curry en kokosmelk.
Hij is enorm spicy en goed gevuld dankzij de verse spinazie en garnalen. Less spicy krijg je hem om na het proeven nog een theelepel bruine suiker en wat extra kokosmelk toe te voegen.

Ik heb hem inmiddels meerdere keren gemaakt. Het is een succes!

Zo maak je hem;

Nodig
1 el olie
3 el rode curry pasta
2 cm gember, geschild en geraspt
1 teen knoflook, geperst
1 ui, gesnipperd
1 blik tomatenblokjes
1 blik kokosmelk
750 ml kippenbouillon
2 tl vissaus
2 bosuitjes, in ringen
200 gr verse spinazie
1 hand verse koriander
  
Verhit de olie in een soeppan en bak hierin de currypasta en gember, knoflook en ui in 3 minuten.
Voeg de tomatenblokjes, kokosmelk en bouillon toe en laat ongeveer 20 minuten sudderen op lage stand.
Voeg de vissaus en garnalen toe en kook ongeveer 4 minuten mee.
Laat de spinazie slinken in de pan en serveer de soep met de bosui en koriander.

Voeg eventueel wat verse limoensap toe voor een frisse noot.

Bekijk ook de nieuwe website www.aboutfoodandfashion.com




Geen opmerkingen:

Een reactie posten