maandag 18 januari 2016

Easy drinkontbijt maken


Voordat ik 's ochtends de deur uit sprint drink ik altijd een sapje of glaasje drinkontbijt. Daarmee spoel ik mijn vitaminepillen weg.

In mijn tas neem ik mijn broodje mee en die eet ik op zodra ik op het werk arriveer. 

Slecht he? Ik ben me ervan bewust, maar neem er gewoon te weinig tijd voor om normaal te ontbijten. Laat Amber Albarda (voedingscoach en auteur van oa 'Eet jezelf gezond, slank en gelukkig') het maar niet horen. Trust me, mijn food-iq is echt hoger dan je zou vermoeden.

Helaas vind ik de sapjes en drinkontbijt uit de pakken erg zoet of gewoon niet zo lekker. Het zou bovendien fijn zijn als er ook daadwerkelijk vitamines in zouden zitten.

En sinds kort maak ik soms mijn eigen drinkontbijt, wat véél beter is dan het fabrieksspul uit de pakken.

In het weekend drink ik het gelijk op, wat goddelijk is vanwege het bevroren fruit. De smoothie wordt dan zo lekker koud!
Of maak ik het in voren. Ik giet het in plastic drinkflesjes, zodat we de volgende ochtend vers drinkontbijt hebben.

Dus tegenwoordig gebruik ik bevroren fruit voor in mijn smoothies. 
Mijn favo's zijn frambozen en blueberrys. Ik vermoed dat daar ook de meeste vitamines in zitten. Het resultaat is een mooie blauwpaarse drank die ijskoud en lekker zoet is.

Het enige wat je nodig hebt voor je eigen drinkontbijt is een basis van verse sinaasappelsap (of wortelsap), ander fruit (of groenten) en wat losse tarwezemelen uit een zakje. En vergeet de blender niet!


Ga je voor groen? Doe er dan één of twee blokjes bevroren spinazie in en blend fijn door je drank. Doe dit niet in combinatie met rood fruit; je drankje wordt zwart!

Nodig voor 2 grote glazen

1,5 glas verse sinaasappelsap
hand bevroren blueberrys
hand bevroren frambozen
1 el tarwezemelen

Alles blenden en gelijk opdrinken of in flesjes gieten en snel de dop erop draaien. 





Bekijk ook onze nieuwe site: http://www.aboutfoodandfashion.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen