vrijdag 14 februari 2014

Feta-linzensalade



Deze salade van koude linzen uit blik is supermakkelijk te maken! Het leuke is, dat je het als echte salade bij de (Oosterse) maaltijd kunt eten, maar ook op een lekker vers Turks brood.

De linzen die ik had waren heel klein en deden mij aan kaviaar denken! (blikje van Bonduelle, dat ik best lang in de kast had staan) Zo prachtig waren de kleine, glimmende bolletjes in het blik. (Waar ik graag gelijk mijn lepel in wilde zetten!)

Zo maak je het;

Nodig

half blikje linzen Bonduelle (dat zijn fijne linzen)
3 el fetablokjes
2 cm rode peper, fijngesneden
handje peterselie, fijngehakt
1 tl gedroogde koriander
zout, peper

Spoel de linzen goed af in een vergiet en laat goed uitlekken.

Prak de fetablokjes fijn met een vork.

Schep de rest van de ingrediënten erdoor en meng alles door elkaar.
Breng op smaak met peper en zout.

De salade serveer je koud en met knapperig brood.



Bekijk ook het nieuwe blog (waar nog druk aan gewerkt wordt!) hier  !
Wat vind jij er van?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten