donderdag 20 december 2012

10 Kerstcadeau's waar je een foodie blij mee maakt




Wil je een foodie of kookliefhebber verrassen met een kerstcadeau? Hier staan wat leuke dingen waar ze zeker weten blij van worden! Hier komen ze;

1. Een ijsmachine! Ik kreeg hem een paar jaar geleden voor mijn verjaardag en sindsdien promoot ik hem bij iedereen.
Dit is zooo leuk; je gooit wat vloeistoffen en fruit (of whatever) er in en terwijl je er naar kijkt, zie je het transformeren naar ijs. Zo tof, na een klein half uur heb je gewoon vers ijs op je bordje!
Bovenstaande Magimix is prijzig (€ 119,00), maar je hebt ze ook in lagere prijsklassen, voor een paar tientjes. Hier wordt een foodie blij van!



2. Cadeauset van Amaretto DiSaronno. Ik gaf hem mijn vriend voor Sinterklaas cadeau. Hij was erg leuk vanwege de coole vierkante zwarte en witte designglazen die erbij zaten. Er zat ook een receptenboekje bij voor cocktails met amaretto. Een leuk cadeautje voor nog geen 15 euro. Gewoon bij de slijter te krijgen.



3. Het kerst-tafelkleed van Riviera Maison. Zo mooi, van fijn katoen (of is het linnen?) en perfect gesteven.
Het is zo dun, dat je er doorheen kunt kijken. Het is bewerkt met sterretjes en mooie letters. De rand van het kleed bestaat uit sterren. Ik heb hem zelf (nog) niet, maar hij staat op mijn verlanglijstje (hint, hint!).
Voor € 69,95 te koop bij Riviera Maison.



4. Hartvormige ovenschalen. Je komt ze steeds vaker tegen in kook- of woonwinkels. Wat moet het heerlijk zijn om iets in zo'n mooie schaal te serveren. Je hebt ook schattige mini-cocottes in hartvorm.
Ik spotte ze bij V&D, Intratuin (ovenschalen op de foto) en Xenos (mini-cocotte op de foto). Een mini-cocotte heb je bij Xenos al voor € 2,99.


5. Een sapcentrifuge of juicer. Wij kochten er vorig jaar ééntje.Het is weer zo'n leuk apparaat waar je iets in stopt en iets heel cools uit krijgt. Wij duwen er regelmatig een bos wortelen doorheen voor een vers wortelsapje. Bijna al het fruit kan er in, maar ook groente. Als we soms iets over hebben, maken we er een sapje van. Ze zijn er in verschillende prijsklassen. Je hebt er voor een paar tientjes één, of voor een paar honderd euro. Wij kochten die van ons bij Media Markt voor € 69,00.

6. Een kruidenstandaard. Hier kunnen twee kruidenplantjes in. Er zitten mini-gietertjes onder en in de poot kan een schaar staan. Zo'n standaard fleurt je aanrecht of vensterbank op. Ik spotte hem bij De Bijenkorf voor € 34,95


7. Nog voor Kerst (of in de kerstvakantie); een dagje/ weekendje/ nachtje Brugge in België. Al is het alleen al om de mooie kerstchocolade te bewonderen. (en te kopen en te proeven!) Wij waren er afgelopen weekend en bewonderden vele etalages met prachtige chocolade kunstwerken. (zie foto's) Ook de chocolade-kastanjes (foto) brachten mij op ideeën.


8. Gingerbreadmen voor op je spons! Dit schattige cadeausetje kocht ik voor mijn vriend. Het is natuurlijk niet om op te eten of om mee te koken, maar de geur van de douchegel is die van gingerbreadmen-koekjes en die van de bodylotion ruikt naar vanilla-frosting. Heel zoet, maar wel lekker en helemaal in de kerstsfeer!  Ik kocht het setje bij Kruidvat voor  € 6,99. Je hebt ook een soortgelijke douchegel van Philosophy, die iets duurder is en te koop bij Ici Paris (ook andere 'smaken' daar).




 9. Een fijn kookboek! Kookboeken zijn altijd welkom bij een foodie. Kijk uit naar een nieuw uitgebracht boek, om de voorkomen dat de ontvanger hem al heeft. Leuke nieuwe boeken zijn: Jamie in 15 minuten, Nigellissima en Arabia bij je thuis.
Een kookboek kost gemiddeld € 29,95.

10.  Het ultieme cadeau voor iemand die je héél lief vindt; de Kitchenaid Artisan. Ik kreeg hem een paar jaar geleden voor mijn verjaardag en was zoooo blij! De droom van elke foodie of kookgek. Voornamelijk omdat hij zo duur is, blijft hij bij velen op het wenslijstje staan. Ze zijn in vele kleuren verkrijgbaar, waarbij de retro-rode de originele kleur is.  En als de ontvanger er al één heeft, zijn er vele opzetstukken verkrijgbaar waarmee je leuke dingen kunt maken. Zo is er bijvoorbeeld een te gek opzetstuk waarmee je pasta kunt maken! Van slierten tot gedraaide of buisjespasta. (die staat nog op mijn verlangllijstje!) Of wat dacht je van een gehaktmolen/ worstenmaker?
Een Kitchenaid gaat vanaf € 500.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten