vrijdag 7 april 2017

Oprah's Favoriete Gerechten - Het kookboek van Oprah Winfrey




Vorige maand was ik op de luchthaven in Parijs en tijdens het snuffelen in de boekenwinkel ontdekte ik het kookboek van Oprah Winfrey. Omdat hij in het Engels was besloot ik hem niet te kopen, maar oh oh, wat zag dat boek er goed uit! Hij stond gelijk bovenaan mijn verlanglijstje.

En onlangs ontving ik het Nederlandse exemplaar. Wat een feest!
De frisse omslag ademt één en al lente met wit-blauw en mooie blauwe metallic lettertjes.

Het boek bevat recepten die Oprah graag kookt (of eet!). Ja, dezelfde Oprah die altijd in gevecht was met haar gewicht en alle diëten heeft geprobeerd die er maar bestaan.

Daar is Oprah in dit boek heel open over en zij deelt haar ervaringen met het diëten. Daarnaast deelt ze ook andere momenten uit haar leven.

Het boek lijkt bijna een uitgave van Weight Watchers. De recepten bevatten zogenaamde 'smartpoints', een puntensysteem dat gebruikt wordt in het Weight Watchers programma.

Laat dat je niet afschrikken! Want zoals bekend over Oprah, houdt zij van echt Amerikaans comfort food. En dat is exact waar dit boek over gaat.

Maar liefst 19 soeprecepten die een hoog comfort food gehalte hebben. Geen skinny onzin, maar volle, romige, gebonden soepen. Verder staan er in dit boek veel kiprecepten op heel veel verschillende manieren. Maar altijd met een Amerikaanse feel to it.
Bij mijn kookboekencollectie komt dit boek dan ook bij de Amerikaanse boeken te staan.

Een leuke toevoeging aan dit boek zijn de oude foto's van Oprah; van haar kindertijd, maar ook van de eighties en vakantiefoto's. Ze schrijft daarbij persoonlijke verhalen en korte anekdotes die er uitzien alsof ze die met pen erbij heeft gekrabbeld.

Het boek telt 6 hoofdstukken en 231 pagina's. Het is fris, kleurrijk en vrolijk met oog voor detail, wat dit boek een fijne look and feel geeft.
Bij elk recept staan zowel de 'smartpoints' als calorieën vermeld.

Ik ben ontzettend blij met dit boek en heb er (dezelfde dag al) uit gekookt. Daarbij let ik totaal niet op de 'smartpoints' of calorieën. Ik kan je verzekeren, wat ik gemaakt heb was ongelooflijk lekker! (binnenkort op het blog)

Een aanrader, deze. Ook voor moederdag!






Oprah's Favoriete Gerechten - 115 Recepten Voor Heerlijke Gerechten En Een Goed Leven - van Oprah Winfrey is uitgegeven door Karakter Culinair en kost € 22,99


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten